Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Instrukcja obsługi

Wyświetl stronę główną » Instrukcja obsługi

Z lewej strony Biuletynu znajduje się menu główne, które zostało podzielone na kilka działów: Struktura MOPS, Informacje o Ośrodku, Zamówienia publiczne, Zarządzenia Dyrektora, Terminarz wypłat świadczeń, Budżet i finanse, Jak załatwić sprawę oraz Inne. Z kolei każdy dział, zawiera kategorie główne, do których można przejść klikając ich nazwę.

Pierwszy dział Struktura MOPS zawiera wszystkie funkcjonujące komórki organizacyjne, wybierając ten dział uzyskamy dostęp do listy wraz z opisem oraz szczegółowymi danymi kontaktowymi (adres funkcjonowania, numer telefonu, pocztę e-mail).

Wybierając kategorie główne z pozostałych działów otrzymujemy listę artykułów wprowadzonych do tej kategorii. Jeżeli kategoria została podzielona na dalsze podkategorie pod listą artykułów widoczna będzie lista tych podkategorii, które także mogą zawierać artykuły. Zawartość podkategorii można wyświetlić klikając jej nazwę. Analogicznie, wyświetlenie treści danego artykułu odbywa się poprzez kliknięcie jego tytułu bądź też linku przeczytaj artykuł umieszczonego pod tytułem każdego artykułu, obok informacji zawierającej datę dodania artykułu oraz ilość jego wyświetleń.

Lista artykułów i podkategorii

W górnej części serwisu (nad listą artykułów/nad treścią artykułu) wyświetlana jest aktualna ścieżka, dzięki której użytkownik może się szybko zorientować, która część serwisu jest aktualnie przez niego oglądana.

Aktualna ścieżka

Podczas przeglądania zawartości danej kategorii bądź też czytania wybranego artykułu, w prawej części serwisu dostępna jest wyszukiwarka, która pozwala wyświetlić artykuły z aktualnej kategorii, ale ograniczone ramami czasowymi, które można ustawić klikając ikonki kalendarza, bądź też wybierając konkretny miesiąc oraz rok. Ponadto prawa kolumna zawiera informację o redaktorach odpowiedzialnych za dany dział - klikając nazwisko danego redaktora, użytkownik zostanie przekierowany do formularza zapytaniowego, dzięki któremu może łatwo wysłać pytanie do wybranego urzędnika.

Wyszukiwarka oraz informacje o redaktorach

W górnej części serwisu znajduje się wyszukiwarka pozwalająca przeszukać zawartość Biuletynu Informacji Publicznej. System zwraca listę wszystkich artykułów, które zawierają wprowadzoną do wyszukiwarki frazę w tytule bądź treści artykułu. W celu wyświetlenia wybranego artykułu należy kliknąć jego tytuł bądź też link czytaj dalej umieszczony obok fragmentu treści danego artykułu.

Wyszukiwarka główna

Wielkość czcionki każdego wyświetlonego artykułu może zostać dopasowana do potrzeb i preferencji Internauty, za pomocą trzech przycisków umieszczonych nad artykułem po prawej stronie. Każdy z przycisków reprezentuje inną wielkość czcionki, a jego kliknięcie powoduje wyświetlenie artykułu mniejszą lub większą czcionką.

Ustawienie wielkości czcionki

Warto również zwrócić uwagę na dodatkowe informacje wyświetlone pod treścią artykułu. Są to informacje na temat: tego czy ten sam artykuł jest wyświetlany również w innych kategoriach, źródła artykułu, jego autorze oraz administratorze, który zatwierdził wyświetlenie artykułu w Biuletynie oraz datach: powstania dokumentu, dodania do systemu oraz zatwierdzenia wyświetlania artykułu w serwisie. Ponadto użytkownik może dowiedzieć się ile razy artykuł był czytany oraz jaki jest systemowy identyfikator artykułu. Obok tych danych znajduje się także przycisk umożliwiający wydrukowanie artykułu.

Sekcja informacyjna wyświetlona pod artykułem

Pod częścią informacyjną znajduje się lista załączonych do artykułów dokumentów, które można pobrać oraz wykaz zmian jakie przechodził artykuł od momentu dodania go do serwisu. Jeżeli rejestr zmian zawiera wiele pozycji, standardowo wyświetlane są tylko 3 ostatnie pozycje. Jeżeli użytkownik jest zainteresowany wcześniejszymi zmianami, może je wyświetlić klikjąc link Wyświetl cały rejestr zmian.

Lista załączników oraz rejestr zmian

Pozostałe elementy Biuletynu to:

  • Statystyka odwiedzin - dostarcza informacji, na temat tego, które kategorie były najczęściej odwiedzane.
  • Statystyka czytalności - dostarcza informacji, na temat tego, które artykuły były najczęściej czytane.
  • Stanowiska - umożliwiają przeszukanie listy urzędników, a następnie wyświetlenie szczegółowych informacji kontaktowych o danym urzędniku. Wyszukiwarka próbuje dopasować wprowadzoną frazę do imienia oraz nazwiska każdego z urzędników widniejącego w systemie.
  • Instrukcja obsługi - wyświetla tekst pomocy, na temat, jak posługiwać się Biuletynem Informacji Publicznej.
  • Rejestr zmian - wyświetla listę wszystkich zmian, jakie zaszły w Biuletynie w ostatnim czasie.
  • Strona główna - umożliwia powrót do strony głównej Biuletynu.
  • Kanały RSS - umożliwia subskrypcję kanałów RSS Biuletynów, tak aby użytkownik na bieżąco był informowany o nowościach w serwisie.
  • Kontakt - wyświetla stronę z danymi kontaktowymi Urzędu.
  • Redaktorzy - wyświetla informacje o redaktorach, zajmujących się tworzeniem i edycją treści zawartych w Biuletynie.
  • Mapa serwisu - wyświetla hierarchiczną strukturę Biuletynu Informacji Publicznej w postaci drzewka wszystkich kategorii.

Pozostałe opcje BIP

Oficjalna strona www
Miejski Ośrodek
Pomocy Społecznej
ul. Piłsudskiego 47
42-400 Zawiercie
woj. śląskie

tel. +48 32 67 277 01
tel. +48 32 67 221 34
fax +48 32 67 277 01
www.bip.mopszawiercie.pl
 
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe: